berapa dah tinggal jejak?

March 14, 2011

bende lepas jadikan pengajaran :D

hah ! kan dah cakap nak listkan kesalahan yang saya pernah buat dulu dan telah berjaya ubah jadi baik.
ok. let's start !

  1. wktu bulan 10 drjh 6, masih x pakai tudung mandi kolam. 
  2. prnah lempang adek. (menyesal sangat :( )
  3. pernah cakap bodoh kat orang ( x patut btol)
  4. dulu, pakai baju agak ketat n tudung bawal . (bile pikir, rasa jahil sangat)
n conclusion for number...
  • satu: waktu tu lepas upsr, tuisyen pulak ada trip pergi lost world of tambun. waktu pergi tu, pakai tudung. bile masuk air, selam, naik balik, aduhh, sakit telinga.. pas tu rase ragu2 nak bukak. last2 bukak. ade sorang budak laki ni die macam x percaya saya bukak tudung. (baik ngan die waktu sek ren.) mungkin dalam hati die cakap, nmpak je cam baik. kebetulan pulak budak tu dah lah sek men same pulak tu. memang rase menyesal ah.
  • dua: entah lah syaitan mane hasut waktu tu. sekarang ni dah x de dah. dah insaf dah. hehe
  •  
  • tiga: ini pon same, x tau jin mane masuk badan. saya memang x biase ckap prkataan macam ni. x suke. skrang pon, paling terok pon kurang asam la kot. (ok la tu kan) ^_^
    • empat: oh, bile terfikir pasal pakaian, rasa macam nak menangis je dulu. rase macam nak pakai baju kurung je setiap mase. ceh, x de lah. sekarang pakaian macam mana? alhamdulillah, waktu pergi sarawak bulan 7 2010 (form1) haritu, Allah bagi hidayah pakai stokin. saya memang x suke pakai baju kurung. jadi kalau keluar, pakai tudung bidang, jeans (x leh tinggal !) yg x ketat la, baju muslimah, (nk pakai baju pendek x selesa, alhamdulillah) n saye ni rock kot sebenanye. saye kat luar pakai kasut sport. (lagi senang kan, x nampak kaki, kan kadang2 stokin jarang, nmpak jugak kaki). dan saya fikir, bila saya besar nanti, nak pakai baju kurung/ jubah n tudung labuh kot. insyaAllah. baru nampak ayu kn :)
apa yg saya nak cakap ni sebenanye adalah kite boleh brubah. tetapi mesti dengan semangat yg tinggi :) tata, jumpa lagi.. wassalam.


sikeciltinggimanis cabar anda untuk berubah ;)

No comments:

Post a Comment