berapa dah tinggal jejak?

March 12, 2011

susahkan?

susahkan nak buat orang tu teringat pesanan, nasihat kite?
susahkan nak buat orang tu hayati apa yang kita cakap?
susahkan?susahkan?susahkan? astaghfirullah..
ni nak cerita sikit pasal seorang yang saya cuba nak ubah dia.
cerita dia macam ni...

dia ni kawan saya dari darjah 1, pas tu terpisah waktu darjah 3..
waktu tu kitorang chat, waktu tu cuti bulan 12 2010. (form 1)

tetibe die tanye pasal tudung, waktu tu memang rase macam nak nangis je bile die tanye pasal aurat. :'(
die tanye ape hukum nampak rambut. jadi saya terangkan lah segala macam kan.
dia kata dia nak berubah tapi surrounding dia. so saya bagi la kata2 semangat untuk dia berubah.
syaa kata la berubah sikit2, lama2 pakaila tudung sampai bawah dada. revolusi la konon.
pas tu die cerita la yang dia ni tak solat penuh, rasa macam malas, kadang2 solat lewat.
jadi saya pon cakap lah lagi segala macam. 
kitorang chat lama gila. waktu tu saya doa supaya dia berubah, Allah bagi dia petunjuk, x de barang syaitan (kawan) nak hasut die. 

jadi, bila saya check fb dia, dia delete sume gamnbar die x pakai tudung. dia juz letak gamba dia pakai tudung je. alhamdulillah. ya Allah, tetapkanlah iman die, jauhilah dia daripada hasutan syaitan.

tapi, bila dah bukak sekolah, entah2 banyak lagi kot dugaan die kat sek. men. ye lah, sek men biase memang banyak dugaan. sabar ye kawan.
tapi ada satu masa tu saya bukak fb die, die ade trip kat cameron, die x pakai tudung ! saya tengok kawan2 dia yg lain pon x pakai tudung. nauzubillah..  syaitan berjaya jugak bolos hati die..
x pe x pe kawan. Allah sentiasa melindungimu. orang kata doa saudara yang jauh termakbulkan. harap2 Allah bagi dia petunjuk dan makbulkan doa saya. ~hidayah itu milik Allah, bukan mausia~


SAYA CUMA X NAK DIA MASUK NERAKA. SAYA KAWAN DIA YANG BERTANGGUNGJAWAB NAK UBAH DIA. SAYA RAPAT DENGAN DIA. TU TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KAWAN. KALAU KAT SEKOLAH DIA TU, SAPA NAK UBAH DIA? SAYA CUMA MAMPU BERDOA, BERDOA DAN BERDOA. DAN AKAN NASIHAT DIA LAGI KALAU ADA PELUANG..

K.LONG SAYANG ZIRA !!SEMOGA KAMU DILINDUNGI DARI SYAITAN DURJANA !


sikeciltinggimanis snetiasa doakan sahabatnya berubah :')

No comments:

Post a Comment